Nu exista nicio indoiala ca marketingul online este esential atunci cand implica succesul oricarui tip de afacere, indiferent de sectorul in care activezi.
Spre deosebire de trecut, in care serviciile foloseau marketingul standard, astazi, aceste metode nu sunt la fel de eficiente in mediul virtual. Acest aspect a convins numeroase companii sa apeleze la o agentie digitala pentru a ajunge mai usor spre clienti.
Serviciile de publicitate digitala si de marketing online transpun mesajele companiilor pe platforme web prin intermediul calculatoarelor sau a dispozitivelor digitale, pentru a le face cunoscuta activitatea. Informatiile ajung astfel la clientii existenti dar mai ales spre potentialii clienti din zona de proximitate a afacerilor, dar si pe plan global. Marketingul digital este un model de marketing realizat cu mijloace electronice de comunicare : retelele de socializare, e-mailul, aplicatiile mobile, site-urile web si motoarele de cautare pe internet.
In lumea digitala de astazi, marketingul inseamna sa te conectezi cu potentialii consumatori in locul ideal si la momentul oportun, oferindu-le produse si servicii de care au nevoie la momentul potrivit. Atunci cand delegi activitatea de marketing online, agentia digitala se ocupa de transmiterea acestor mesaje catre clientii tai. Multe agentii cu experienta folosesc anumite metode, despre care e bine sa afli mai multe.
1.Creeaza un continut de calitate
Continutul digital poate fi sub forma scrisa, audio, video sau mesaj, dar atunci cand decizi sa utilizezi orice tip de continut e bine sa te asiguri ca este corect scris, original si transmite un mesaj de calitate. Daca nu poti produce pe cont propriu un continut web distinct, convingator si simplu de parcurs, poti apela la un specialist de la o agentie digitala pentru a crea continut si articole de blog, precum si postari pentru platformele de social media.
2.Cladeste o prezenta activa pe retelele de social media
Sa fii vazut online este esential pentru succesul fiecarei afaceri, mai ales astazi, cand majoritatea companiilor sunt prezente pe net. Din acest motiv, trebuie sa-ti construiesti prezenta online a companiei pe retelele sociale semnificative. Retine ca exista o multime de retele sociale din care poti alege, dar trebuie sa intelegi unde isi petrec viitorii tai clienti o mare parte din timp, apoi sa-i intalnesti acolo. Postarile regulate, informatiile interesante, noutatile atrag urmaritori si implicit clienti.
3.Realizeaza continut web adaptabil pentru dispozitive mobile
Pentru a te distinge atunci cand este vorba de marketing electronic, trebuie sa fii vizibil pe toate platformele digitale. Chiar daca deja ai creat un continut original de calitate, este posibil sa nu aiba un impact masiv asupra clientilor, daca il pot viziona doar pe un desktop. Prin urmare, e bine sa te asiguri ca website-ul firmei tale poate fi accesat atat de pe desktop, cat mai ales de pe dispozitivele mobile.
Clientii folosesc in prezent smartphone-uri, dar si tablete pentru a accesa informatii care ii intereseaza. Deci, este important sa optimizezi continutul digital pentru dispozitive mobile.
4.Promoveaza-ti continutul
Nu este suficient sa te ocupi de publicarea materialului online, ci este esential mai ales modul de promovare online. Trebuie sa aduci continutul si mesajul afacerii tale mai aproape de clientul tinta. Un mesaj promovat corect va fi citit, apreciat si distribuit, avand astfel expunere excelenta in lumea digitala.
5.Foloseste instrumentele potrivite
Publicitatea digitala este o combinatie de abordari care vizeaza o mare varietate de canale, cum ar fi optimizarea pentru motoarele de cautare – SEO, plata pe clic, promovarea pe retele sociale si asa mai departe. Pentru a garanta un mix de marketing de valoare, ai nevoie de experienta specialistilor. Agentiile media digitale iti pot pune la dispozitie cele mai diversificate instrumente pentru a realiza un plan de marketing de calitate, care conduce la succes.
6.Sustine o buna optimizare pentru motoarele de cautare
Lumea digitala se actualizeaza in mod regulat. Noi modele si concepte apar in fiecare zi. E bine sa oferi clientilor in mod constant informatii noi si interesante. Optimizarea destinata motoarelor de cautare este un factor esential care implica o munca sustinuta in mod constant. Google isi actualizeaza algoritmii frecvent si continutul de valoare este cel care conduce la notorietate. Din acest motiv, este bine sa oferi un loc special pentru SEO, in cadrul planului general de marketing al firmei tale.
7.Trimite newslettere si construieste o lista de e-mailuri
Pe parcursul dezvoltarii afacerilor, oamenii se aboneaza la noutati oferite de site-ul tau web. De aceea este important sa te ocupi de transmiterea de informatii valoroase, de promovare si sustinere a afacerii, dar evita spam-ul. O lista corecta de adrese de e-mail este cladita cu rabdare, in timp, pe masura ce clientii tai se aboneaza, deci nu e cazul sa ii fortezi.
8.Foloseste infografice
In general, infograficele se bucura de succes datorita faptului ca sunt atragatoare. E bine sa retii ca mintea noastra poate procesa fotografiile mai repede decat textul. O imagine face mereu mai mult decat o mie de cuvinte si nu este doar un cliseu. O imagine cu mesajul potrivit are mult mai multe sanse sa fie distribuita, mai mult ca un articol lung si plictisitor.
9.Fii mereu la curent cu noutatile
Pe masura ce mai multe firme ajung prezente pe internet, concurenta creste. Fiecare detaliu pe care il faci online conteaza in fata concurentei. Daca te ocupi bine de SEO, si concurenta ta face acelasi lucru. Daca incarca continut bun, nu uita ca si altii procedeaza la fel. Asadar, pentru a te impune, e nevoie de calitate, consecventa, evident cu ajutorul specializat al unei agentii digitale.