Atunci cand ai o afacere in desfasurare, unul din lucrurile care iti ocupa cel mai mult timpul este cum faci sa o protejezi de diverse influente exterioare, influente care pot determina vulnerabilitati in cresterea profitului afacerii. Un lucru frevent intalnit in mediul afacerilor este inregistrarea marcii. Aceasta presupune obtinerea unui drept de proprietate asupra unei marci. In felul acesta, proprietarul ei se asigura ca nimeni altcineva nu mai foloseste acea marca in scopuri comerciale ori altele.
Inregistrarea unei marci se face la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci), iar durata depinde de parcursul cererii de inregistrare. Pentru ca exista o perioada de asteptare de doua luni, timp in care persoanele fizice si juridice pot depune opozitii, este posibil ca aceasta perioada de asteptare sa se prelungeasca pana la rezolvarea opozitiei. In cazul in care decizia comisiei de examinare nu este una care sa multumeasca ambele parti, din punct de vedere legal, atunci decizia poate fi contestata. Diferenta dintre opozitie si contestatie este ca cea de-a doua este publica, ceea ce inseamna ca poate participa oricine, iar argumentele se pot prezenta oral.
Pentru a trece cu bine de desfasurarea unei contestii la inregistrarea marcii, cel mai bine este sa apelati la serviciile puse la dispozitie de specialistii in proprietate industriala. Pentru asta va fi nevoie sa cautati pe internet servicii de inregistrare marci, firme care va pot pune la dispozitie servicii complexe pentru tot ceea ce inseamna o marca inregistrata: de la inregistrarea si monitorizarea ei, pana la opozitii, contestatii, litigii, reinnoiri si alte situatii care ar putea sa mai mai apara in legatura cu acestea.